///Χαμηλή βιταμίνη D: Βοηθά ο ήλιος στην αντιμετώπισή της;

Χαμηλή βιταμίνη D: Βοηθά ο ήλιος στην αντιμετώπισή της;

Η χαμηλή βιταμίνη D, ειδικά όταν αυτή αφορά άτομα υψηλού κινδύνου, πρέπει να αντιμετωπίζεται με σειρά ενεργειών, μεταξύ των οποίων είναι η προσεκτική έκθεση μας στον ήλιο. Η βιταμίνη D παράγεται από την χοληστερόλη, όταν η ηλιακή ακτινοβολία πέσει πάνω στο δέρμα. Πιο συγκεκριμένα, η υπεριώδης ακτινοβολία Β (UV-B, 280-315 nm) προκαλεί το σχηματισμό της βιταμίνης D από την πρόδρομή της ένωση 7-δεϋδροχοληστερόλη.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ) συστήνει την έκθεση του προσώπου και των χεριών στον ήλιο για περίπου 30 λεπτά την ημέρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τη χαμηλή βιταμίνη D. Οι μικρές περίοδοι καθημερινής έκθεσης στον ήλιο μπορούν να ενισχύσουν την εξασφάλιση της επάρκειας της βιταμίνης D προς το τέλος της άνοιξης, το καλοκαίρι και νωρίς το φθινόπωρο.

Προσοχή: η βιταμίνη D από έκθεση στον ήλιο δεν επαρκεί όλο το χρόνο

Η πλεονάζουσα βιταμίνη D που παράγεται από την έκθεσή μας στον ήλιο, αποθηκεύεται στο λιπώδη ιστό για μετέπειτα χρήση. Ωστόσο, ο οργανισμός μας δεν είναι δυνατό να λάβει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης D από την έκθεση στον ήλιο, καθώς υπάρχει ένας μηχανισμός αυτορρύθμισης που οδηγεί, μαζί με την επίδραση της θερμότητας, σε διάσπαση της βιταμίνης D σε μη δραστικά ανάλογά της.

Ποια είναι η ιδανική ημερήσια κατανάλωση σε βιταμίνη D;

Κατά συνέπεια, οι αποθήκες της βιταμίνης D συνήθως δεν διαρκούν κατά τη χειμερινή εποχή, ενώ η ένταση της ηλιακής ακτινοβολίας δεν είναι αρκετή σε όλα τα γεωγραφικά πλάτη της Ευρώπης το χειμώνα, ώστε να παράγει ικανοποιητικές ποσότητες βιταμίνης D.

Χαμηλή βιταμίνη D και ομάδες υψηλού κινδύνου

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα άτομα που περνούν αρκετές ώρες σε κλειστούς χώρους ή καλύπτουν το δέρμα τους με ντύσιμο, αντιμετωπίζουν υψηλές πιθανότητες κινδύνου έλλειψης της βιταμίνης D. Επίσης, τα άτομα με σκούρο δέρμα αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου, διότι ο χρωματισμός του δέρματος εμποδίζει τη UV-B ακτινοβολία να φτάσει τα κύτταρα του δέρματος που παράγουν τη βιταμίνη D2. Ομοίως, η συχνή και σχολαστική χρήση αντηλιακών, η οποία συστήνεται για την προστασία από τον καρκίνο του δέρματος, μπλοκάρει τη σύνθεση της βιταμίνης.

Για τους παραπάνω λόγους, η διαιτητική βιταμίνη D επιτελεί την απαραίτητη λειτουργία να εξασφαλίζει τις ατομικές μας ανάγκες σε βιταμίνη D. Τα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D τρόφιμα και τα συμπληρώματα, ειδικά για τις ομάδες υψηλού κινδύνου για ανεπάρκεια στη βιταμίνη, αποτελούν την ιδανική λύση για την κάλυψη των αναγκών μας.

Η βιταμίνη D από έκθεση στον ήλιο δεν επαρκεί όλο το χρόνο!

Σχετικά Άρθρα

Γυμναστική & διατροφή για αύξηση δύναμης & μυϊκής ισχύος

Fitness, Life Up, Διατροφή|

Η γυμναστική για αθλητές που επιζητούν αύξηση της μυϊκής ισχύος χωρίς την [...]

Παχυσαρκία: αντιμετωπίζοντας την με γυναστική & προϊόντα αθλητικής διατροφής

Life Up, Διατροφή, Υγεία|

Η παχυσαρκία αποτελεί προδιαθεσικό παράγοντα εμφάνισης καρδιαγγειακών συμβαμάτων. Ωστόσο, η σωματική άσκηση [...]

2018-07-03T11:27:25+00:00 Οκτώβριος 10, 2017|