///Βιταμίνες για μνήμη και συγκέντρωση: Όσα πρέπει να… θυμόμαστε!

Βιταμίνες για μνήμη και συγκέντρωση: Όσα πρέπει να… θυμόμαστε!

Ελάχιστοι από εμάς γνωρίζουμε ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος «καίει» περισσότερη ενέργεια από οποιοδήποτε άλλο όργανο του σώματος, παρότι αντιπροσωπεύει μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού σωματικού μας βάρους.

Αυτό είναι ενδεικτικό των αναγκών του εγκεφάλου μας σε θρεπτικά συστατικά, προκειμένου να μπορέσει να επιτελέσει τις λειτουργίες του, μεταξύ των οποίων και η μνήμη και η συγκέντρωση. Και οι βιταμίνες που θα μας βοηθήσουν στην επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη C και οι βιταμίνες Ε και Κ.

Βιταμίνες Β

Όπως αποδεικνύεται, οι βιταμίνες Β είναι οι πλέον ευεργετικές για την υγεία του εγκεφάλου, καθώς βοηθούν στη διατήρηση της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος, σε φυσιολογικά επίπεδα. Στην περίπτωση αυξημένων ποσοστών της ομοκυστεΐνης, το αμινοξύ αυτό ενοχοποιείται για την κακή εγκεφαλική λειτουργία. Επιπλέον, οι έρευνες επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ της ανεπάρκειας βιταμίνης Β12 και της κακής υγείας του εγκεφάλου.

Βιταμίνη C

Εκτός από τις βιταμίνες Β, η βιταμίνη C μπορεί επίσης να υποστηρίξει την υγεία του εγκεφάλου λόγω της υψηλής αντιοξειδωτικής δράσης της. Έχει βρεθεί ότι η ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης C συνδέεται με αρνητικές συνέπειες στη γνωστική απόδοση, ιδιαίτερα σε ενηλίκους μεγαλύτερης ηλικίας.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε ωφελεί την υγεία του εγκεφάλου και τις γνωστικές λειτουργίες μας με παρόμοιο με τη βιταμίνη C μηχανισμό, καθώς και η βιταμίνη Ε δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Βιταμίνη Κ

Η βιταμίνη Κ είναι γνωστή για τη θετική της επίδραση στην υγεία των οστών μας. Ωστόσο, αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη είναι απαραίτητη και για τον σχηματισμό σφιγγολιπιδίων, ενός τύπου λίπους που συμπυκνώνεται στα εγκεφαλικά κύτταρα. Μελέτες σε ηλικιωμένους ενηλίκους έχουν δείξει ότι η υψηλότερη κατανάλωση βιταμίνης Κ σχετίζεται με βελτίωση της μνήμης.

Και 5+1 tips για τη διατροφή μας

Πώς, όμως, μπορούμε να εφαρμόσουμε στη διατροφή μας όσα μάθαμε για τις βιταμίνες; Ακολουθούμε τις παρακάτω συμβουλές, οι οποίες μας δείχνουν ποιες τροφές μας ωφελούν, ώστε να έχουμε γερή μνήμη και συγκέντρωση στο φουλ:

1.Τα λαχανικά μάς κάνουν καλό

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας και εκφυλισμού των γνωστικών λειτουργιών, χάρη στην περιεκτικότητά τους σε φυλλικό οξύ (αλλιώς βιταμίνη Β9), βιταμίνη Ε, καροτενοειδή και φλαβονοειδή, συστατικά τα οποία συνδέονται με την καλύτερη υγεία του εγκεφάλου. Ακόμη και μια μερίδα λαχανικών την ημέρα φαίνεται ότι επιβραδύνει τη γήρανση του εγκεφάλου.

2.Όταν είναι η ώρα για φρούτο, προτιμάμε… μούρα

Σαφώς όλων των ειδών τα φρούτα ευνοούν την υγεία μας συνολικά. Ωστόσο, σε έρευνες για τη σχέση διατροφής και υγείας του εγκεφάλου, αποδεικνύεται πως τα μούρα είναι τα πλέον ευεργετικά, λόγω των υψηλών επιπέδων σε φλαβονοειδή. Και στην κατηγορία των «μούρων», συμπεριλαμβάνουμε σκουρόχρωμα φρούτα, όπως οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα κράνμπερις, τα μύρτιλα κ.ά. Δύο ή περισσότερες μερίδες μούρων την εβδομάδα συμβάλλουν σημαντικά στην υγεία του εγκεφάλου.

3.Καρύδια για σνακ

Είναι γνωστό πως τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και λίπος. Ωστόσο, πολλοί δεν γνωρίζουν ότι ξεχωρίζουν και για την ύπαρξη της λιποδιαλυτής βιταμίνης Ε, η οποία, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, ωφελεί σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου.

4.Ψάρια για «γερή» μνήμη

Η συχνή κατανάλωση ψαριών φαίνεται ότι συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της μνήμη μας.

5.Γιατί όχι όσπρια;

Τα όσπρια είναι πλούσια σε βιταμίνες Β, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία του εγκεφάλου. Σε μια μελέτη, μάλιστα, συνδέθηκε η χαμηλή κατανάλωση οσπρίων από ηλικιωμένους ενηλίκους με μεγαλύτερη γνωστική φθορά. 

+1.Λίγο κρασί κάνει καλό!

Μελέτες δείχνουν ότι η ελαφριά έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να ωφελήσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς βοηθά στην καλύτερη ροή του αίματος.  Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, με την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά, ωφελεί την καλή υγεία του εγκεφάλου μας.

Πηγές

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/improve-brain-health-with-the-mind-diet/art-20454746

https://fullscript.com/blog/brain-health-vitamins

Οι βιταμίνες που θα μας βοηθήσουν στην επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη C και οι βιταμίνες Ε και Κ.

Βιταμίνες για μνήμη και συγκέντρωση: Όσα πρέπει να… θυμόμαστε!Βιταμίνες για μνήμη και συγκέντρωση: Όσα πρέπει να… θυμόμαστε!

Σχετικά Άρθρα

2020-09-11T16:21:09+00:00 Μάιος 30, 2020|