///Βιταμίνη Β12: 10 λόγοι που την καθιστούν πολύτιμη

Βιταμίνη Β12: 10 λόγοι που την καθιστούν πολύτιμη

Χωρίς αυτή ο εγκέφαλος θα σταματούσε να λειτουργεί. Το νευρικό σύστημα θα «βραχυκύκλωνε», ενώ και το ανοσοποιητικό θα κατέρρεε σαν χάρτινος πύργος. Ο λόγος για την βιταμίνη Β12, η οποία, αν και δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο οι υπόλοιπες βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, φυλλικό οξύ), είναι εξαιρετικά πολύτιμη για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Γράφει η Μαρία Γλένη, δημοσιογράφος Υγείας

Προφίλ

Η Βιταμίνη Β12 είναι μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη (δηλ. διαλύεται στο νερό). Είναι μοναδική, χάρη στο κοβάλτιο που περιέχει και πολυδιάστατη, καθώς εξυπηρετεί τις λειτουργίες ολόκληρης της ομάδας των βιταμινών Β.

Την ίδια, όμως, στιγμή εμπλέκεται σε διάφορες βιολογικές διαδικασίες, γεγονός που την καθιστά απαραίτητη στον οργανισμό για να τα βγάλει πέρα.

Μάθετε τι προκαλεί η έλλειψη B12

Γιατί είναι πολύτιμη η Βιταμίνη Β12;

  1. «Λίφτινγκ» στα κύτταρα

Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη της είναι το γεγονός ότι η βιταμίνη Β12 είναι υπεύθυνη για την παραγωγή και την ανανέωση των κυττάρων του οργανισμού.

Από αυτά που ανανεώνονται πιο συχνά, τα σημαντικότερα είναι τα ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία μαζί με την αιμοσφαιρίνη «τροφοδοτούν» με οξυγόνο όλο τον οργανισμό.

  1. Ο σωματοφύλακας των νεύρων

Εξίσου σημαντικός είναι ο ρόλος της στην προστασία του νευρικού συστήματος, αφού ο οργανισμός τη χρησιμοποιεί για να συνθέσει τη μυέλινη, μια βασική ουσία που περιβάλλει και προστατεύει τα νεύρα.

  1. Δίνει ενέργεια

Ονομάζεται και όχι άδικα και «βιταμίνη της ενέργειας», καθώς η βιταμίνη Β12 μετατρέπει τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, δίνοντας έτσι ενέργεια στον οργανισμό, ενώ συμβάλλει στη μείωση της κόπωσης.

  1. Ενισχύει την καλή διάθεση

Εξαιτίας της εμπλοκής της στο νευρικό σύστημα, δε θα μπορούσε να μη συνδέεται και με την καλή διάθεση. Η βιταμίνη Β12 έχει βρεθεί ότι απαλύνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και καταπραΰνει το άγχος.

  1. Προστατεύει το πεπτικό σύστημα

Η βιταμίνη Β12 βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος.

  1. Γερή καρδιά

«Ασπίδα προστασίας» από καρδιαγγειακές παθήσεις φαίνεται ότι υψώνει η Βιταμίνη Β12, ιδιότητα πολύ σημαντική, καθώς τα καρδιακά επεισόδια αποτελούν την Νο1 αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Χάρη σε αυτή μειώνονται οι τιμές της ομοκυστεΐνης, βασικού παράγοντα για την εμφάνιση κάποιας καρδιακής πάθησης. Η ομοκυστεΐνη είναι ένα αμινοξύ, τα επίπεδα του οποίου εξαρτώνται από τα αντίστοιχα επίπεδα του συμπλέγματος βιταμινών Β, συμπεριλαμβανομένης και της βιταμίνης Β12.

  1. «Ρίχνει» την πίεση

Ακριβώς επειδή παίζει ρόλο στον καθορισμό των τιμών της ομοκυστεΐνης, μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, αφού ρίχνει την πίεση.

  1. Για μνήμη ελέφαντα

Πρόσφατη έρευνα Αυστραλών επιστημόνων απέδειξε πως η βιταμίνη Β12 μπορεί να έχει ένα σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της καλής λειτουργίας του εγκεφάλου για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ερευνητές όταν διαπίστωσαν ότι οι ηλικιωμένοι που πήραν βιταμίνη Β12 και συμπληρώματα φυλλικού οξέος για περίοδο 2 ετών, παρουσίασαν μεγαλύτερες βελτιώσεις στα τεστ μνήμης, συγκριτικά με συνομήλικούς τους που δεν ακολουθούσαν καμία αγωγή.

  1. Χτίζει Γερά Οστά

Όσοι έχουν εκδηλώσει οστεοπόρωση εμφανίζουν υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης και χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12.

Για το λόγο αυτό οι ειδικοί επιστήμονες της mayo clinic συνιστούν στους πάσχοντες να ελέγχουν με μια απλή αιματολογική εξέταση τα επίπεδα της βιταμίνης Β12.

  1. Μεγαλώνει γερά παιδιά

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη και στα παιδιά, καθώς η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, διαταραχές της κίνησης και δυσκολίες στην ανάπτυξη (ύψος και βάρος).

Συνήθως το πρόβλημα αυτό συμβαίνει, εάν το παιδί δεν τρώει κρέας και ζωικά προϊόντα ή όταν η μητέρα είναι χορτοφάγος και το μωρό θηλάζει.

ΠΗΓΕΣ:

www.health.harvard.edu/

www.mayoclinic.org/

Τα συμπτώματα από την έλλειψη σε βιταμίνη Β 12 πολλές φορές είτε περνούν απαρατήρητα είτε συγχέονται με άλλες παθήσεις, παρά το γεγονός ότι ο έλεγχός της γίνεται μέσω μίας συνηθισμένης αιματολογικής εξέτασης.

Σχετικά Άρθρα

Βιταμίνη C: Το πορτοκάλι… χάνει τα σκήπτρα του!

Life Up, Διατροφή, Υγεία|

Η Βιταμίνη C πράγματι βρίσκεται πλούσια στα πορτοκάλια, καθώς ένα μόλις φρούτο [...]

Πώς να βάλεις τα φρούτα και τα λαχανικά στη ζωή σου

Life Up, Διατροφή|

1. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να αντικαταστήσεις όλα τα σνακ ενδιάμεσα [...]

2018-01-24T14:52:32+00:00 Σεπτέμβριος 13, 2017|