///Προβιοτικά: 7+1 οφέλη για την υγεία μας

Προβιοτικά: 7+1 οφέλη για την υγεία μας

Προβιοτικά, τα φιλικά για τον οργανισμό μας μικρόβια που περιέχονται σε τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής, ωφελώντας σημαντικά την υγεία μας. Είναι περισσότερα από 400, ζουν στο έντερο και αποτελούν μέρος της «φυσιολογικής μικροχλωρίδας».

Πολυπληθείς έρευνες απέδειξαν ότι τα οφέλη τους για την υγεία προκύπτουν ακριβώς από την ικανότητά τους να αποκαθιστούν τη φυσική ισορροπία των βακτηρίων του εντέρου, που μπορεί να διαταραχθεί λόγω ασθένειας, όπως οι διαταραχές του εντέρου, λόγω λήψης ορισμένων φαρμάκων, όπως τα αντιβιοτικά, εξαιτίας της κακής διατροφής, του έντονου άγχους και άλλα.

Και αυτό, γιατί όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ισορροπία ή ανισορροπία των βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα συνδέεται με τη γενική υγεία. Έτσι, αν και δρουν μόνο στο παχύ έντερο, φαίνεται ότι έχουν ευεργετική δράση και σε άλλα σημεία του οργανισμού όταν λαμβάνονται σε επαρκείς ποσότητες.

Tι είναι τα προβιοτικά

Σύμφωνα με τον ορισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα προβιοτικά (probiotics) είναι τα ζωντανά μικρόβια που, όταν καταναλωθούν σε επαρκή ποσότητα, έχουν οφέλη για την υγεία και για την αντιμετώπιση ορισμένων παθήσεων.

Τα πιο συνηθισμένα στελέχη είναι τα lactobacilli και τα bifidobacteria, π.χ. Lactobacillus casei, Bifidobacterium infantis.

Πού βοηθούν τα προβιοτικά

1. Διάρροια

Σύμμαχος στην καλή λειτουργία του εντέρου φαίνεται ότι είναι τα προβιοτικά. Η λήψη τους μπορεί ανακουφίσει όσους ταλαιπωρούνται από διάφορες μορφές διάρροιας.

Ειδικότερα για τη διάρροια που σχετίζεται με τη λήψη αντιβιοτικών και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει επικίνδυνη, έρευνες έδειξαν ότι όσοι λαμβάνουν προβιοτικά παρουσιάζουν μειωμένο κίνδυνο να εκδηλώσουν διάρροιες κατά 42%.

Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι ότι συμβάλλουν σε μεγάλο ποσοστό στην αποφυγή ιογενών επεισοδίων διαρροιών τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες.

2. Πεπτικές διαταραχές

Οι φλεγμονώδεις νόσοι του παχέος εντέρου, όπως η ελκώδης κολίτιδα, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, διαταράσσουν την εντερική μικροχλωρίδα. Όμως, η κατανάλωση προβιοτικών μπορεί να αντιστρέψει αυτήν την κατάσταση και να επαναφέρει την ισορροπία ανακουφίζοντας τους πάσχοντες από τα βασανιστικά συμπτώματα.

3. Ισορροπία κόλπου

Όταν διαταράσσεται η ισορροπία της χλωρίδας του γυναικείου κόλπου, κυρίως κατά τις περιόδους λήψης αντιβίωσης, τα προβιοτικά αποτελούν ασπίδα προστασίας απέναντι στα γυναικολογικά προβλήματα.

Σχετικές έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση προβιοτικών επαναφέρει την ισορροπία στον κόλπο προφυλάσσοντας τις γυναίκες από κολπίτιδες, μυκητιάσεις και άλλα γυναικολογικά προβλήματα.

4. Κατάθλιψη

Τα προβιοτικά, σήμερα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση ψυχικών διαταραχών, καθώς έχει αποδειχθεί συσχέτιση μεταξύ της υγείας του εντέρου και του εγκεφάλου.

Στο πλαίσιο αυτό, ένας αυξανόμενος αριθμός μελετών συνδέει την ανισορροπία στα βακτήρια του εντέρου με τη διάθεση και την ψυχική υγεία.

Όταν νιώθουμε άγχος, το σώμα παράγει ορμόνες του στρες που μπορεί να επηρεάζουν διαφορετικά όργανα, συμπεριλαμβανομένων των εντέρων, που με τη σειρά τους προκαλούν πολλαπλά προβλήματα υγείας.

5. Καρδιά

Τα προβιοτικά αποτελούν ασπίδα προστασίας για την καλή λειτουργία της καρδιάς, αφού έχουν την ιδιότητα να κρατούν σε φυσιολογικά επίπεδα τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση.

Η ιδιότητά τους αυτή οφείλεται σε ένα συγκεκριμένο ένζυμο που μπορεί να παρέμβει επαναπορροφώντας τη χοληστερόλη από το έντερο.

6. Γερό ανοσοποιητικό

Τα προβιοτικά παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς εμποδίζουν την ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων του εντέρου.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έκαναν ήπια άσκηση και έπαιρναν προβιοτικά είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες για κρυολογήματα και γαστρεντερικές λοιμώξεις, σε σύγκριση με όσους έπαιρναν εικονικά φάρμακα.

7. Επίπεδη κοιλιά

Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν τώρα ότι τα προβιοτικά εμποδίζουν την απορρόφηση διατροφικού λίπους στο έντερο.

Αν και αυτός ο ισχυρισμός απαιτεί περισσότερη ανάλυση και μελέτη, οι ειδικοί αναφέρουν ότι τα προβιοτικά συμβάλλουν στην απώλεια βάρους μέσω διαφόρων μηχανισμών.

8. Προστατεύουν τα δόντια και τα ούλα

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα προβιοτικά μπορεί να αποτελέσουν τον φυσικό τρόπο καταπολέμησης της ουλίτιδας. Μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση προβιοτικών συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της ανάπτυξης ενός συγκεκριμένου βακτηρίου που προκαλεί φθορά των δοντιών.

9. Απορρόφηση συστατικών

Τα προβιοτικά βοηθούν τον οργανισμό να απορροφήσει όλα τα συστατικά που περιέχονται στις τροφές. Ειδικά σε περιόδους δίαιτας για απώλεια κιλών, η λήψη τους κρίνεται απαραίτητη για να μην στερηθεί ο οργανισμός πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία.

Προβιοτικά, τα φιλικά για τον οργανισμό μας μικρόβια που περιέχονται σε τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής

Προβιοτικά: 7+1 οφέλη για την υγεία μαςΠροβιοτικά: 7+1 οφέλη για την υγεία μας

Σχετικά Άρθρα

2019-07-05T12:34:00+00:00 Ιούλιος 5, 2019|