///Διατροφή εγκύου: Όλα όσα πρέπει να προσέχετε

Διατροφή εγκύου: Όλα όσα πρέπει να προσέχετε

Διατροφή εγκύου: ποια είναι όλα εκείνα τα σημεία στα οποία χρειάζεται να δώσει βάση μία γυναίκα που κυοφορεί; Μπορεί να τρώει «για δύο»; Επιτρέπεται να καταναλώνει όλα τα τρόφιμα; Ή υπάρχουν περιορισμοί; Μάθετε τα πάντα στο κείμενο που ακολουθεί.

Διατροφή εγκύου και υγιεινό διαιτολόγιο

Σαφώς, μια έγκυος δεν πρέπει να τρώει «για δύο», ούτε επιτρέπεται να καταναλώνει οποιοδήποτε τρόφιμο. Αντιθέτως, είναι σημαντικό να ακολουθεί ένα υγιεινό διαιτολόγιο, αφενός για να διατηρείται η ίδια υγιής και αφετέρου για να προσφέρει στο μωρό της όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αναπτυχθεί σωστά.

Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να ακολουθεί μια διατροφή πλούσια σε:

  • Ασβέστιο: Το ασβέστιο συντηρεί την καλή υγεία των οστών και των δοντιών της εγκύου, αλλά προάγει και την ανάπτυξη γερών οστών στο έμβρυο.
  • Φυλλικό οξύ: Το φυλλικό οξύ, μεταξύ άλλων, είναι σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου.
  • Σίδηρο: Ο σίδηρος συμμετέχει, επίσης, σημαντικά στην ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου.
  • Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο δρα συνεπικουρικά με το ασβέστιο στην ανάπτυξη γερών οστών στο έμβρυο, αλλά και στην πρόληψη του πρόωρου τοκετού.

Οι κατάλληλες τροφές στην διατροφή εγκύου

Στην πράξη, η έγκυος θα πρέπει να επιλέγει τρόφιμα από τις παρακάτω κατηγορίες:

1. Φρούτα και λαχανικά

Η έγκυος είναι καλό να καταναλώνει άφθονα φρούτα και λαχανικά, επειδή παρέχουν βιταμίνες και μέταλλα, καθώς και φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες, ειδικά, επιταχύνουν το αίσθημα κορεσμού, βοηθούν στην πέψη και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα, ένα πολύ συχνό πρόβλημα της εγκυμοσύνης.

2. Αμυλούχα τρόφιμα

Τροφές όπως οι πατάτες, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι και τα δημητριακά, ολικής άλεσης τα τελευταία, αποτελούν μια σημαντική πηγή ενέργειας, καθώς περιέχουν βιταμίνες και φυτικές ίνες.

3. Πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή στην εγκυμοσύνη, καθώς συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη του εμβρύου. Καλές πηγές πρωτεΐνης είναι τα αυγά, τα όσπρια, τα ψάρια, το κρέας. Συνιστάται να αποφεύγεται το συκώτι, αλλά και να καταναλώνεται κρέας μόνο όταν είναι καλά ψημένο.

4. Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι δεν πρέπει να λείπουν στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, επειδή ακριβώς περιέχουν ασβέστιο και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται η έγκυος και το μωρό της. Προκειμένου να απολαμβάνουν τα οφέλη τους, χωρίς να επιβαρύνονται με περιττές θερμίδες, μπορούν να επιλέγουν προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

5. Υγιεινά σνακ

Σε περίπτωση που η έγκυος εξακολουθεί να πεινά μετά από ένα γεύμα, είναι σημαντικό να μην καταφεύγει σε… ανθυγιεινό «τσιμπολόγημα». Αντιθέτως, θα πρέπει να έχει κατά νου όλες τις παραπάνω κατηγορίες τροφίμων και να επιλέγει υγιεινά σνακ, όπως μικρά σάντουιτς με τυρί και άπαχο ζαμπόν, μια σαλάτα, ένα γιαούρτι, μια μερίδα φρέσκων φρούτων.

Διατροφή εγκύου: Τρόφιμα προς αποφυγή

Στην διατροφή εγκύου, καλό είναι να αποφεύγονται τα ωμά θαλασσινά, τα ψάρια αμφίβολης προέλευσης, τα μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης.

Επίσης, δεν πρέπει να είναι στη λίστα της εγκύου τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λίπος, όπως, μεταξύ άλλων, η σοκολάτα γάλακτος, τα πατατάκια, τα μπισκότα, τα αρτοσκευάσματα, τα παγωτά ή τα ανθρακούχα ποτά.

Έγκυος vs ζυγαριά

Η αύξηση του βάρους είναι φυσιολογική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το επιπλέον βάρος παρέχει τροφή στο μωρό, ενώ μέρος του αποθηκεύεται για τον θηλασμό του αργότερα.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει η «σχέση» της εγκύου με τη ζυγαριά να καταστεί εμμονική. Αντιθέτως, καλό είναι η έγκυος να εστιάζει την προσοχή της στην τήρηση ενός υγιεινού διαιτολογίου, το οποίο θα ωφελήσει την ίδια, αλλά κυρίως το μωρό της.

Και… τι γίνεται με τις «λιγούρες»;

Οι περισσότερες έγκυοι, κάποια στιγμή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, είναι πιθανό να νιώσουν πως «καίγονται» για ένα γλυκό, για «γρήγορο» φαγητό ή για έναν… αψυχολόγητο συνδυασμό τροφίμων.

Αυτές οι απίθανες και ξαφνικές επιθυμίες είναι ένα φυσιολογικό «φαινόμενο» στην εγκυμοσύνη. Μάλιστα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι ορμόνες παίζουν ρόλο σε αυτό.

Ωστόσο, αν οι λιγούρες αυτές παρασύρουν συχνά την έγκυο στην κατανάλωση άχρηστων θερμίδων, θα πρέπει να περιοριστούν ανάλογα.

Πηγές

https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/healthy-pregnancy-diet/

https://www.healthline.com/health/pregnancy/nutrition

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/in-depth/pregnancy-nutrition/art-20046955

https://academic.oup.com/ajcn/article/72/1/280S/4729670

Σαφώς, μια έγκυος δεν πρέπει να τρώει «για δύο», ούτε επιτρέπεται να καταναλώνει οποιοδήποτε τρόφιμο.

Διατροφή εγκύου: Όλα όσα πρέπει να προσέχετεΔιατροφή εγκύου: Όλα όσα πρέπει να προσέχετε

Σχετικά Άρθρα

2020-10-21T16:17:56+00:00 Αύγουστος 21, 2020|