///Βιταμίνες για παιδιά: Είναι συνιστώμενη η λήψη τους;

Βιταμίνες για παιδιά: Είναι συνιστώμενη η λήψη τους;

Δεν θα θέλαμε να σταθούμε στους τρόπους και τη μαεστρία με την οποία μια μαμά μπορεί να κρύψει τη ντομάτα στη φακή, γιατί τότε θα μπαίναμε στα χωράφια των μυστικών υπηρεσιών του FBI και κανείς δεν το θέλει αυτό. Αντίθετα, θα αναφερθούμε σε ένα έξτρα «όπλο», που όλες οι μαμάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν άφοβα, προκειμένου εξασφαλίσουν καλύτερη θρέψη στα αγγελούδια τους! Αυτό το «όπλο» δεν είναι άλλο από τις βιταμίνες για παιδιά.

Δυστυχώς, παρά την πολύ μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης για το ζήτημα της υγιεινής διατροφής των παιδιών σχολικής ηλικίας, ένα σημαντικό ποσοστό αυτών, δεν τρέφεται σύμφωνα με τις συστάσεις των ειδικών. Η αλλαγή του τρόπου διατροφής, αλλά και της ίδιας της τροφής είναι δύο σοβαρές παράμετροι, που ευθύνονται για τις αστοχίες στην επαρκή θρέψη του οργανισμού, τόσο στους ενήλικες, όσο και στα παιδιά. Η κατάσταση αυτή προδιαθέτει για την ανάπτυξη νοσημάτων κατά την ενήλικη ζωή. Επίσης, η έλλειψη σε μέταλλα και βιταμινίνες για παιδιά, κατά τα πρώιμα στάδια της ζωής, επιδρά αρνητικά στις νοητικές επιδόσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας και των εφήβων.

Σύμφωνα με την Επιτροπή για τη Διατροφή της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής (AAP), οι ομάδες, που επίσημα διατρέχουν ιδιαίτερο διατροφικό κίνδυνο, περιλαμβάνουν:

  • Παιδιά και εφήβους από φτωχές οικογένειες.
  • Παιδιά και εφήβους με ανορεξία, κακή ή ιδιότροπη όρεξη ή κακές διατροφικές συνήθειες.
  • Παιδιά που βρίσκονται σε δίαιτα για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
  • Παιδιά και έφηβοι που δεν καταναλώνουν ζωικά προϊόντα ή έχουν περιορισμένη ποικιλία τροφίμων.
  • Παιδιά με σύνδρομα γαστρεντερικής δυσαπορρόφησης ή άλλες ασθένειες.

Οι βιταμίνες για παιδιά και η ορθή χρήση συμπληρωμάτων διατροφής δεν ενέχουν κίνδυνους για την υγεία, ενώ από την άλλη, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να ωφελήσουν καίρια κάποιες μεταβολικές λειτουργίες του παιδιού.

Οι βιταμίνες για παιδιά και η ορθή χρήση συμπληρωμάτων διατροφής δεν ενέχουν κίνδυνους για την υγεία, ενώ από την άλλη, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να ωφελήσουν καίρια κάποιες μεταβολικές λειτουργίες του παιδιού.

Ως «ιδανικές» βιταμίνες για παιδιά και πολυβιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής, μπορούν να θεωρηθούν αυτά που:

  • Είναι ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά.
  • Έχουν σύσταση με βάση τις επίσημες οδηγίες ημερήσιας πρόσληψης.
  • Έχουν χαμηλές δόσεις λιποδιαλυτών βιταμινών (A, D, E, K)

Είναι σημαντικό επίσης, οι βιταμίνες για παιδιά να προσφέρονται από εταιρίες που ακολουθούν GMP οδηγίες στην παραγωγή τους και στη συσκευασία τους, να αναφέρεται η περιεκτικότητα κάθε συστατικού.

Η αγορά τους καλό είναι να γίνεται αποκλειστικά από το φαρμακείο.

Παράλληλη λήψη Ω3 λιπαρών οξέων, ενισχυμένα με την απόλυτα απαραίτητη βιταμίνη D, για παιδιά που δεν καταναλώνουν πάνω από 2 μερίδες ψαριού την εβδομάδα, κρίνεται απαραίτητη για την καλή ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Το ιδανικό συμπλήρωμα Ω3 πρέπει να:

Έχει επαρκείς ποσότητες σε EPA & DHA και να κατασκευάζονται χωρίς χρήση γενετικά τροποποιημένων πρώτων υλών. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι, να μην περιέχουν τοξικές ουσίες όπως (αφλατοξίνες,βαρέα μέταλλα, αντιβιοτικά,φυτοφάρμακα κ.ά.)

Η χορήγηση μεγάλων δώσεων και η θεραπεία με βιταμίνες για παιδιά ή «ορθομοριακή ιατρική», όπως αποκαλείται, κατά την οποία οι βιταμίνες χορηγούνται σε εξαιρετικά υψηλές δόσεις για καταστάσεις που ποικίλουν, από τη νοητική υστέρηση μέχρι τη δυσλεξία, δεν έχει καμία αποδεδειγμένη επιστημονική εγκυρότητα και μπορεί να ενέχει αρκετούς κινδύνους.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η λήψη συμπληρωμάτων δεν συνιστάται ως υποκατάστατο μιας πλήρους και ισορροπημένης διατροφής, αλλά ταυτόχρονα δεν πρέπει και να χάνεται χρόνος μέχρι την αποτελεσματική εφαρμογή επιμορφωτικών και διαιτητικών μέτρων!

Γράφει:

Αννίτα σκουτέλα

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Σχετικά Άρθρα

Έλλειψη σιδήρου | Η πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια

Life Up, Διατροφή|

Σήμερα, η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια. Στη σιδηροπενική αναιμία, [...]

Βιταμίνη C: Το πορτοκάλι… χάνει τα σκήπτρα του!

Life Up, Διατροφή, Υγεία|

Η Βιταμίνη C πράγματι βρίσκεται πλούσια στα πορτοκάλια, καθώς ένα μόλις φρούτο [...]

2017-07-28T17:29:15+00:00 Μάιος 10, 2017|